Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

en frånvarande pappa

Av hällregnet - 7 augusti 2012 02:30

pappa var aldrig hemma, han jobbade jämt. han hade aldrig semester, och hatade att åka bort på kalas. han kom hem o frågade vart maten var, åt och satte sig o kollade på sport. Att vi barn kanske satt vid tvn, tog han ingen noti om, det var som att vi inte fanns, han gick bara fram o bytte kanal, vred upp volymen och satte sig. ingen sa ett ljud. Han luktade jämt svett o var skitig. Rensade öronen med en av mammas hårnålar o kletade av ´vaxet på arbetarbyxorna. Harklade sig jämt o ständigt o hade röda ögon o ringar under ögonen. på kvä'llarna hördes alltid bråk från nervåningen, mamma grät jämt o pappa vrålade, vi fick inte vara på nerVåningen efter 17.00 vi skulle sova då. när jag var runt 15 fick jag vara på nerVåningen till 19.00 iallafall. Men helst skulle vi vara på våra rum hela tiden. Vi bode på landet, på en enslig väg, långt från samhälle o vänner. Närmsta granne var en ensam gubbe. 


Pappa var hetsk i humöret, han tände till på minsta lilla, som om han blev galen. En annan person. Ögonen förändrades och näsborrarna blev vidgade, som på en frustande tjur. Då viste man att det var kört. Det var bara att blunda och låta det som skedde ske, göra sig så liten som möjligt på golvet, en gång spelade jag medvetslös, men det gjorde honom äönnu mer förbannad och våldet blev ännu värre, det fanns inget sätt att slippa undan, det var bara låta han göra det han skulle. skaka, slå, rycka, slita i armar o ben, vrida ansiktet, kasta oss till golvet, bända på armar o ben, eller hålla för andningsvägar på mej, eller nån av oss. 


pappa jobbade jämt, jag vet att han i stort sett aldrig var hemma. Jag minns att han var mest arg hemma privat. Pappa pratade man aldrig med, om nått. 


Jag försöker förstå vad tanken var med allt det där, men jag kan inte se ngn logik, nån stans. Vad ville du uppnå pappa? Ville du döda oss, eller ville du avreagera dej på oss bara på något sätt? Eller var det ditt sätt att se på uppfostran? Jag minns bara inte riktigt vad vi skulle ha gjort mer än spillt mjölk, ritat utanför pappret nån gång, ja..  jag fattar faktiskt inte. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hällregnet - 7 augusti 2012 09:36

mamma svek alltid gång på gång.  på ett konstigt vis, när anhöriga dog eller så, så kunde man få en lavett & Ovett för att man grät. Hon menade att man var fånig som grät. Hon förstod liksom inte att vi oxå hade relationer till anhöriga och hade kä...

Av hällregnet - 7 augusti 2012 08:58

... när jag gick i lågstadeit, kanske till&med dagis om jag minns rätt, så fick vi komma till en dagmamma. Där fick vi vara varje dag, i veckorna åkte vi aldrig hem, vi bodde där. vi hade till och med egna rum, egna sängar o skrivbord. Hon lärde mej ...

Av hällregnet - 7 augusti 2012 08:27

när jag var liten, jag minns inte hur liten, men säkert 4-5år, blev min mamma sjuk. Jag minns bara att jag satt under bordet i tvrummet när ambulansen hämtade mamma på bår. Mamma hade något fel på ryggen. Mamma var borta väldigt länge, och vi fick en...

Av hällregnet - 7 augusti 2012 07:08

Mamma du kan vara den mildaste ton och lyssna med bra öra, idag. Men jag vet att jag inte ska lita på dig till 100% för nästa stund är du tvär som ett åskmoln och kall & karg långt in i själen. Jag vet inte om det är åren med pappa som gjort dig så r...

Av hällregnet - 7 augusti 2012 01:55

hur skulle lilla jag, kunnat, och kunna... någonsin bevisa. Mer än att anonymt skriva såhär i en blogg. Men här tänker jag skriva allt om dej, om varenda dag du slagit mej, hånat mej, utpressat mej, nedvärderat mej, hånat och våldfört dej på mej sexu...

Presentation


... ja, det är jag på bilden..Välkommen in i min värld & min Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012
>>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards