Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Dagmamman

Av hällregnet - 7 augusti 2012 08:58

... när jag gick i lågstadeit, kanske till&med dagis om jag minns rätt, så fick vi komma till en dagmamma. Där fick vi vara varje dag, i veckorna åkte vi aldrig hem, vi bodde där. vi hade till och med egna rum, egna sängar o skrivbord. Hon lärde mej gemenskap, sammanhållning o lagandan i en familj. Hon hade alltid tid för alla oss, även att vi var 8barn sammanlagt ibland 12. Det var mina syskon & jag, och hennes egna. I ett stort hus på en stor gård. Hon gjorde alltid läxor med var & en, alla läxor. Hon övade till & Med med min blockflöjt. Ja, hon hann med varje barn. Varje dag. 

Mamma satt inte en minut i hela mitt liv, inte pappa heller, de frågade inte ens efter läxor.


Min dagmamma Gav mej mitt första barnkalas, jag fick bjuda hela klassen, Och jag var överlycklig. det var inget överpretansiöst, det var korv med bröd & hempoppade poppcorn. Och lite lek i trädgården. Min dagmamma lärde mej att det bästa i livet är gratis, och hon lärde mej friluftsliv. Hon lärde mej bra saker, som jag har användning av idag som mamma. 

Där var jag i 8-9år, vi var bara hemma på helgerna och vissa kvällar i veckan. Så när tonåren kom, och tiden hos Dagmamma var slut... Skulle mina föräldrar Ha oss hemma på heltid. 

Jag skulle leva med främmande föräldrar, som jag viste inte kunde mycket mer än att vara frånvarande. Vara osams, skälla & skrika, slåss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hällregnet - 7 augusti 2012 09:36

mamma svek alltid gång på gång.  på ett konstigt vis, när anhöriga dog eller så, så kunde man få en lavett & Ovett för att man grät. Hon menade att man var fånig som grät. Hon förstod liksom inte att vi oxå hade relationer till anhöriga och hade kä...

Av hällregnet - 7 augusti 2012 08:27

när jag var liten, jag minns inte hur liten, men säkert 4-5år, blev min mamma sjuk. Jag minns bara att jag satt under bordet i tvrummet när ambulansen hämtade mamma på bår. Mamma hade något fel på ryggen. Mamma var borta väldigt länge, och vi fick en...

Av hällregnet - 7 augusti 2012 07:08

Mamma du kan vara den mildaste ton och lyssna med bra öra, idag. Men jag vet att jag inte ska lita på dig till 100% för nästa stund är du tvär som ett åskmoln och kall & karg långt in i själen. Jag vet inte om det är åren med pappa som gjort dig så r...

Av hällregnet - 7 augusti 2012 02:30

pappa var aldrig hemma, han jobbade jämt. han hade aldrig semester, och hatade att åka bort på kalas. han kom hem o frågade vart maten var, åt och satte sig o kollade på sport. Att vi barn kanske satt vid tvn, tog han ingen noti om, det var som att v...

Av hällregnet - 7 augusti 2012 01:55

hur skulle lilla jag, kunnat, och kunna... någonsin bevisa. Mer än att anonymt skriva såhär i en blogg. Men här tänker jag skriva allt om dej, om varenda dag du slagit mej, hånat mej, utpressat mej, nedvärderat mej, hånat och våldfört dej på mej sexu...

Presentation


... ja, det är jag på bilden..Välkommen in i min värld & min Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012
>>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards